tiistai 15. elokuuta 2017

Esteitä

Viime viikon torstaina olin tunnilla Korpikylässä. Menin Fidelillä, joka on jo vanha pappa :) Kun saavuin tallille ja näin listan, ajattelin ensin että voi ei. En ole mikään hurja ratsastaja, joka kaikilla hevosilla hyppii esteitä. Listassa siis luki, että mennään pieniä esteitä ja mulla oli taas uusi hevonen esteillä :s Onneksi tämä tunne kuitenkin hävisi, kun aloimme hyppäämään.




Aloitimme tunnin ihan perusverkalla, jossa mentiin kaikkia askellajeja. Verkan jälkeen tultiin ensiksi ravipuomeja ja vielä perään laukkapuomeja. Kaikki meni hyvin mitä tähän mennessä oltiin keretty tekemään. Sitten mulle tuli jännät paikat. Opettaja laittoi toisen laukkapuomin kohdalle pienen ristikon. Jännitti ihan hirveästi, mutta lähdin silti laukkaamaan kohti estettä. Ennen hyppyä otin harjasta kiinni ja hyvin meni :) Fidel kuunteli hyvin ratsastajaa ja meni ihanan rauhallisesti, mutta kuitenkin reippaasti. 




Yhden esteen mentyä muutaman kerran lisättiin toinenkin este linjalle. Eli nyt oli ensin pysty ja sitten ristikko. Taas kerran jännitti, mutta niinkuin edellisillä kerralla olin huomannut, Fidel oli hirmu kiltti, joten lähdin kohti esteitä. Ja hyvin nämäkin meni! Mulla oli tosi kivaa pitkästä aikaa hypätä, pitkään mua on pelottanut koko homma, vaikka aikaisemmin olen hypännyt jopa viikottain..Ihana tunne huomata, että nyt viimein uskaltaa nauttia hypyistä :) Toivottavasti hypätään pian uudestaan! (jollain tunnilla :D)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti